2 Haziran 2014 Pazartesi

Ders Çalışmanın Önemini Anlamak :)

   Merhaba arkadaşlar.

   Ders çalışmanın önemini anlamak konulu başlığı görünce herkes farklı düşüncelere kapılacak.
Asıl anlatmak istediğim ders çalışmanın değerini anlamak istiyorsanız zor bir iş yapın.Mesela yaza geliyoruz seneye herkes başarılı bir dönem geçirmek tabii ki ister.Bunun için yazın köyde çalışın.O zoru gördükten sonra gece gündüz ders çalışmanın bile daha hafif gelecek size. :)


   Bu konu hakkında matematik öğretmenin bir hikayesini anlatmıştı bu yoldan çıkarak bunu yazma gereği duydum hikayesi ise:

  Lisede  matematik hocamın bir arkadaşı varmış adı Hüseyin.Hocamız köy çocuğu arkadaşı ise daha rahat hayata alışmış birisiymiş.Hocamın dersleri gayet iyiymiş fakat arkadaşının dersleri malesef yerlerdeymiş.

   Hocamın arkadaşı olan Hüseyin'in dedesi ölmüş babasına bir miktar toprak kalmış.İşleri büyütmüşler artık sürekli çapa falan yapmışlar.Hüseyin bu zorluğu görünce bir ömür böyle sürmez diye düşünmüş ve derslerine asılmış.Şimdi o bir dişçi hastanesinin Müdürüymüş.

Bununla ilgili annemin de bana anlattığı bir olay var aslında.Onu da anlatmak istiyorum sizlere.


    köyde Mehmet Ali ve abisi olan Ramazan ağabeysi var.Ramazan ağabey aslında küçükken çok çalışkanmış.Mehmet Ali abi ise  dersleri kötüymüş.Ramazan abi lise için şehre gelmiş.Bütün iş Mehmet Ali abiye kalmış. :) Bunu gören Mehmet Ali abide bir ömür böyle köyde sürünerek zor geçer diyerek derslerinde daha gayret göstermiş.Gözde oğulları Ramazan abi ise rahata alışınca dersleri bırakmış. :) Mehmet abi bir memur.Ramazan abi ise işçi :)


   Asıl anlatmak istediklerimi toplarsak insan gerçek hayatı görürse dersler onlara çok güzel gelecektir.Seneye başarılı olmak istiyorsanız.Okumayanların ne güçlüklerde çalıştıklarını görmek istiyorsanız yazın 2 güde olsa köyde ,sanayide çalışmayı deneyin. :)
Devamını Oku

Matematik Nerelerde Vardır -2


  1.    Giydiğin ayakkabıyı yapan ayakkabıcı senin ayağına uygun bir ayakkabı yapabiliyorsa bunda geometrinin faydası unutulmamalıdır.
  2.    Sabah kahvaltısında yediğimiz bal için çalışan arıların kovanlarındaki bal peteklerine bakarsan çok hassa altıgen bölümler görürsünüz.Bu,çok hassas bir hesabın ürünüdür.
  3.    Okuduğun kitabın arkasına baktığında bir barkod kodu göreceksiniz.Kitabı sayın aldığında kasiyer bu barkodu okutarak fiyatını talep eder.İşte kitabın fiyatını kasiyerin bilgisayarında okumasında okumasını sağlayan bu sistem matematiğin bir eseridir.
  4.    Annen ördüğü el işi göz nuru el örgülerinde farkında olmasa da matematikten faydalanır.Kaç çift kaç tek öreceğini hesaplar.Yaptığı örgüyü koyacağı yer için kaç ilmek atacağını hesaplar.
  5.    Okuldan eve geldiğinde kapıda gördüğün sürü ayakkabı evinde misafir olduğunun habercisidir.Ama kaç kişi olduğunu merak edersiniz.Kapıdaki ayakkabıları toplayıp ikiye böldüğünde evin içinde kaçkişi olduğunu hemen hesaplarsınız.Burada da matematiği kullanmış olursun.
  6.    Örümcekler matematik dersi görmemişlerdir ama ördükleri ağlar çokgensel bölgeler şeklinde geometri içerir.


   MATEMATİKSİZ BİR HAYATI ARTIK DÜŞÜNÜN.BİR GÜNÜN NASIL GEÇERDİ? BAKKALA GİDİP ALIŞVERİŞ YAPABİLİR MİYDİN? OTURDUĞUN EV MİMARİ OLARAK YAPILABİLİR MİYDİ? 


   Galiba matematiğin olmamasının tek bir güzel yanı olurdu,matematik dersi olmazdı.Ama matematik olmasaydı çok anlamsız bir hayatımız olurdu.Bilgisayarda Pes, Fifa bile oynayamazdık :)
Devamını Oku

Pozitif Düşünmek İçin Neler Yapmalıyız?

  Merhaba arkadaşlar.
   Bugün kişisel eğitim dersimizde ''Pozitif Düşünme'' konusuna değineceğiz.
Çoğumuz özellikle Türk toplumu olarak karamsar düşünmeye eğilimliyiz.Karamsar düşünürüz ve kendimizi yer bitiririz.Mutsuz oluruz sonra çeşitli tedaviler görmek zorunda kalırız.

   Mutsuz olmanın bir çok hastalığı tetiklediğini biliriz.Durduk yere bir yerlerimizin kaşınmasının bile sonunda mutsuz olmak,stres yapmak vardır.Bunun için pozitif düşünmemiz gerekir.


POZİTİF DÜŞÜNMEK İÇİN NELER YAPMALIYIZ?

1-) İlk önce hayatta bir hedefiniz bir amacınız olması gerekir.Boşuna yaşarsanız Boşluğa düşüyor hissine kapılırsınız ve durum daha kötüye gider.Ufakta olsa amaç belirleyin kendinize.


2-) Kötü bir durum olduğunda olumlu düşünün.Mesela yolda gidiyorsunuz arabanızın tekeri patladı yolda kaldınız.Orada ''amann iki saat uğraşacam off geç kaldım'' gibi cümleler kurmak yerine ''belki tekerim patlamasa kaza yapacaktım'' gibi cümleler kurarak kendinizi teselli etmesini bilin.


3-)Olayı akışına bırakın.Bir olaya sizi fazla ilgilendirmediği sürece fazla karışmamaya çalışın.Tabi önemsiz bir konu ise.


4-) Kıskançlığın eseri olmayın.Evet bu hepimizin sorunu ne yalan söyleyeyim benim de sorunum.Kıskançlık dinimizce de yasak olan bir davranış. Onun buyu var da benim yok diye düşünürsek mutsuz olmaya mahkumuz.Onun yerine onda var bende çalışır alırım gibi düşünün.


5-)Başkasında olan bir alet neden bende yok diye düşünmeyin.


6-)Çevrenizdeki insanlarla iyi geçinmeye gayret gösterin.Sevmediğiniz gıcık kaptığınız biri olabilir.Onu gördüğünüzde en azından bir selam verin.Selam veremiyorsanız bile en azından yanından geçerken gülümseyin.


Devamını Oku

Matematik Gereksiz Bir Ders mi? -Bölüm 20

   Okulda gördüğün bir çok matematik konusunun emini gereksiz olduğunu düşünüyorsun.Hiç bir işe yaramaz ki bu konular diyorsun.Emin ol bende böyle düşünüyorum.Ama kimse benim görüşümü sormuyor bu hususta.Ne ÖSYM soruları hazırlarken,ne de Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı hazırlarken bana soruyor.O zaman yapacak bir şey yok, elimizde bir tek seçenek var ''Elimizden geleni yaparak başarılı olmak''

   MATEMATİĞİN GEREKSİZ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUZ EVET FAKAT ŞUNLARA BİR BAKIN MATEMATİK NERELERDE KULLANILIYOR :)


1-)Turistik bölgelerde bolca gördüğümüz çömlekleri yapan ustalar farkında olmasalar da aritmetik yapıyorlar.Sabit bir doğru etrafında bir eğriyi gönderiyorlar.


2-)Dünyaca ünlü mimarımız Mimar Sinan'ın yaptığı şaheserler integrali bize göstermektedir.


3-)Mesela sabah uyanmak için çalan,arkadaşlarınla buluşacağın zamanı söyleyen saat bir matematiktir.60 saniye ve dakika üzerine kurulan matematiksel bir sistemi vardır.


4-)Kahvaltılık yiyecekler almak için markete gittin ve ekmek,zeytin alacaksın.Fiyatını sordun.Kasiyer de sana söyledi.Parayı verdin.Paranın üstünü aldın.Burada para hesabı ve dört işlem kullandınız.


5-)Annen sana güzel bir pasta yapacak senden dolaptaki yemek tarifi kitabını getirmeni istiyor.Kitabın içindekiler bölümünden sayıların yardımı ile istediğiniz pastayı sayfa numarasından buldun.Tarifi açtın ve senden 250 gr un,2 adet yumurta, 1 kilogram kıyma istendiğini gördün.Annene bunları hazırladın.Annen pastayı yaptı ve fırında 60 derecede 20 dakika beklemeni istedi.Pasta yaparken bile ne kadar matematikten faydalanıyoruz değil mi? :)


Devamını Oku

Matematiğe Çok Çalışıyorum Ama Başarılı Olamıyorum -Bölüm 19

   Sabahtan akşama kadar çalışıyorsun,matematik dersin yine kötü.Odanda matematik soru kitapçıklarıyla yatıyorsun,yine deneme sınavlarında netlerinde bir artış yok.Annenle her ders sonrası, ''Bu kadar mı çalışacaktın'', ''Ama anne sabahtan beri çalışıyorum'' gibi muhabbetler mi yapıyorsun.Peki neden?

   İşte bu önemli sorunun bir o kadar önemli cevabı: ''Sen aslında çalışmıyorsun.'' Evet yanlış duymadın, sen aslında matematiğe çalışmıyorsun,çalıştığını sanıyorsun.

    Sabahtan akşama kadar bilgisayarda Pes oynadığında annen sana ''Yeter kalk artık!'' ona kızgın bir ifade ile ''Of anne,daha yeni oynamaya başladım,'' demiyor musun? Televizyonun karşısında en sevdiğin diziyi izlerken zamanın nasıl hızlı geçtiğini fark ediyor musun? Hatta bu dizinin tekrar bölümlerini tekrar tekrar izlerken ''Of ya,sıkıldım aynı bölümü izlemekten'' Diyor musun? 

   Hayır demiyorsun.Peki 10 dakika ders çalışma sana saatlerce çalışıyormuş gibi mi geliyor peki neden? çünkü zaman görecelidir.

   Zevk aldığımızda zamanın nasıl geçtiğini fark edemeyiz.Ama sıkıcı bir iş yaptığımızda bunun 5 dakikası bize saatlerce olmuş gibi gelir.

   Asıl anlatmak istediğim ''Sen sabahtan akşama kadar çalışmıyorsun.Öyle zannediyorsun'' Hatta bu yazdıklarıma sizde hak vereceksiniz.

   Eğer matematiğe eğlenerek çalışırsanız zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız ve asıl o zaman çalışmış olacaksınız. Matematiği sevmek için neler yapılır yazımı okumak için BURAYA TIKLAYIN
Devamını Oku

1 Haziran 2014 Pazar

Başarı Hikayeleri -1

   Merhaba arkadaşlar.
Sizleri harekete geçirecek,ilham verecek başarı hikayeleri yazımda 1. bölümdeyiz.Bu başarı hikayelerini okudukça bana da ilham geliyor.Hatta biliyor musunuz? Bir başarı öyküsünü okuduğum için bu blogu kurdum. :)

   Fakir olabilirsin,yeteneksiz olabilirsin,bir işi beceremiyor olabilirsin,gerekli yatırım yapacak gerekli işi yapacak gücün olmayabilir fakat bunlar takma kafana sadece şunu bil Dünyada ki en güçlü zeki varlık sensin çalıştıkça,istedikçe elbet bir yolunu bulursun.Hiçbir şey imkansız değildir!!!

   - WALT DISNEY'İN BAŞARI ÖYKÜSÜ-



   Walt Disney çok fakir bir aileden geliyordu.O kadar fakirlerdi ki karınlarını doyuracak paraları bile yoktu.Annesinin tek umudu Walt Disney di fakat  Walt Disney'in bir işi dahi yoktu sadece geçici işlerde çalışıyordu.Walt Disney'in babası da hastaydı bu ilerledi ve en sonunda ölmüştü.Walt Disney babasının ölümünden kendini sorumlu tutuyordu çünkü eve bir ekmek dahi getirememişti.
    Gözüne çarpan bir ilandan esinlenerek bedava sanat kursuna yazıldı.Çizimini geliştirdi.Bazı ajanslara minik çizgi kahramanlar çiziyordu fakat bir türlü para kazanamıyordu.Kaç işe girdi hepsinde başarısız oldu.
   Geceleri bir miktar para kazanmak için çalıştığı depoda bir fare gördü.Artık her gün onu dakikalarca seyrediyor.Ona ekmek kırıntıları veriyordu.O günlerden birinde Disney'e ilham geldi ve o fareyi orada çiziverdi.Dünyaca ünlü Mickey Mouse o gece sayesinde oldu.Artık Walt Disney zengin biri oldu.
Devamını Oku

BAŞARI ENGELLEYİCİLERİ -1

   Merhaba,
Sizlere başarınızı engelleyecek olan şeyler nelerdir onlardan bahsedeceğim.
Bunlara tek tek değinelim.


1-)İNKÂR ETME

   Bu başarı engelleyicisi öğrencinin hoşuna gitmeyen düşünceleri yok sayması ve inkar etme yoluna girmesidir.
   Sürekli ders çalışmayı erteleyen,tekrar yapmayı önemsemeyen öğrenciler farkında olmasalar da bu başarı engelleyicisini kullanmaktadırlar.
   Her öğretim yılında ortalama altı sınav olacağını bilen bir öğrenci nasıl olur da günlük tekrar yapmaz.İşte onun tekrar yapmamasının nedeni farkına dolmasa da ''inkar etme'' engelleyicisini kullanmasıdır.Bu öğrenci sınav gününe kadar ''bugün çalışırım'' , ''yarın çalışırım'' düşüncesi ile devam eder ve sınav günü geldiğinde diğer ''sınavda başarılı olurum'' düşüncesi ile inkar etmeye devam eder.


2-)AKILCILAŞTIRMA 

   Bu başarı engelleyicisi öğrencinin yaşadığı başarısızlığa kendisine göre mantıklı açıklamalar bulmasıdır.
   Mesela sınav olacağı günün gecesi sınava hazırlanmak yerine arkadaşları ile eğlenmeyi seçen bir öğrenci sınavdan zayıf aldığında ''arkadaşlarıma gitmeseydim kırılıp üzüleceklerdi'' düşüncesini oluşturarak başarısızlıklarına mantıklı bir açıklama getirir.
   Bu engelleyici sık sık kullanan bir öğrencinin üniversiteye girmemesinin nedeni ÖSYM'nin sınavı sistemidir.Matematik sınavından zayıf almasının nedeni soruların zor olmasıdır.Denemelerde düşük net yapmasının sebebi dershanenin kalitesiz olmasıdır.


3-)YANSITMA 

   Bu başarı engelleyicisi öğrencinin yaşadığı başarısızlıkların nedenini başkalarından görmesidir.
   Bu engelleyiciyi kullanan öğrenciler sorumluluğu ve başarısızlığı başkalarına yüklerler.
   Bu engelleyiciyi kullanan öğrencilere matematik öğretmeni onu sevmediği için karnesine notlar düşük geliyordur.Evde anne babası ona güzel ders çalışma ortamı hazırlamadığı için sınavlardan düşük not alıyordur.Kitap okumamasının nedeni ise kitabın sıkıcı ve pahalı olmasıdır.


BİR DAHA Kİ YAZIMDA GÖRÜŞMEK ÜZERE HOŞÇAKALIN :)
Devamını Oku

Beynimizin %100'ünü Kullanabilir miyiz? -Bonus 3

   Merhaba arkadaşlar.
Aslında bu tarzda konular sitemizle pek alakası yok o yüzden bonus içerik olarak gösteriyorum.


Beynimizin %100 ünü kullanabilir miyiz? Kullanırsak ne olur?

  Bu konuda bilim insanları çok fazla araştırma yapıyor.Daha tam bir neticeye ulaşılabilmiş değil.
Bilimin ortaya attığı beynimizin sadece %3 lük kısmını kullanıyoruz teorimi insanları büyük bir hayal dünyasına sürüklemiştir.Çoğu kişi ''acaba %40'ını kullansaydık ne yapardık?'' gibi bir çok şeyleri kendi kendine düşlemiştir.

   Bu yazım artık yeni bir bilgi gelene kadar düşlerinizi sanırım sonlandıracak.İnsanlar beyninin %100 ünü kesinlikle kullanamazlar.Hatta %20 sini bile kullanamazlar.

   Dünyanın en ünlü bilim adamı Albert Einstein beyninin %7 sini kullanabiliyordu.Beyni otopsiyle çıkarıldığında grileşmiş bir yapıdaydı.Yani Einstein biraz daha fazlasını kullansaydı beyninin içindeki hücreler yanacaktı.

   Her bir makinenin olduğu gibi insan beyninin de sınırı vardır.Bu yazıda anlaşılacağı gibi beynimizin  tamamını kullanmaya kalkarsak beynimiz yanar. :/


   Tabi bu bir teori daha ilerde neler çıkar karşımıza bilemeyiz.Belkide kullanabiliriz.İnsan beyni gizemini sürekli koruyor!
Devamını Oku

Öğretmenlere Tavsiyeler -3

1-)Matematikte başarı gösteremeyen öğrencilerin neden başarısız oldukları tespit edilmeli ve çözüm yolları bulunmalı.Öğrenci eğer ders çalışmıyorsa ''Dersi sevmediği için mi'' , ''anlamadığı için mi'' çalışmıyor bu anlaşılmalı,sorun çözülmeli,ders sevdirilmelidir.Öğrenci çalıştığı halde başarısız oluyorsa çalışma stratejisinde bir yanlış olabilir,bu nedenle matematiğe nasıl çalışması gerektiği konusunda ona bilgi verilmeli.Yanlış çalışma alışkanlıkları tespit edilip ortadan kaldırılmalı.


2-)Öğrencilerde çok önce işlediğiniz bir konuda eksik olduğunu tespit ederseniz bir an önceye gidilmeli ve o dönemden şimdiye kadar olan konular öğrenciler anlayana kadar tekrar anlatılmalıdır.Bunu bir gömleği iliklemeye benzetebiliriz.Nasıl ki gömleğin yanlış iliklenen düğmesini düzeltmek için o düğmeye kadar iliklediğimiz düğmeleri çıkarıp tekrar baştan ilikliyorsak konularda da bu yöntem uygulanmalı.


3-)Öğrencilerin zaman zaman okul bahçesinde matematikle ilgili gördükleri konuları somutlaştırarak çalışmaları sağlanmalı.Örneğin alan hesaplaması konusu öğretiliyorsa okulun koridorlarına ne kadar fayans döşeneceği sorulabilir.Hep beraber bu hesap yapılabilir.

4-)Matematik dersini öğrenebileceklerine onlara inandırabilmelisiniz.

5-)Ders sırasında renkli tebeşirlerin gücünden faydalanmalı.Önemli noktaları bu renki tebeşirler ile yazarak daha görsel bir ders sunmalısınız.Tabi beyaz tahtada da :) gerçi her yer akıllı tahta oldu artık ama neyse :)



BİR DAHA Kİ YAZIMDA GÖRÜŞMEK ÜZERE HOŞÇAKALIN :)))


Devamını Oku

Matematik 8. Sınıf Test Kitabı Tanıtımı

   Merhaba arkadaşlar,
Yazın çalışmak isteyen yada seneye mutlaka almanız gereken bir 8. sınıf kitabını sizlere tanıtacağım.
Büyük ihtimalle bu kitap seneye tekrar yenilenir.

   Soru tarzları gerçekten çok güzel.Kolaydan zora giden soru tipleri var.Kitap körfez yayınlarının bir çok test kitabından üstün olduğunu belirteyim.İçerik kısmından hiç şüpheniz olmasın.Soru tipleri sizi en çok memnun edecek şey olacak. Peki başka bu kitapta neler var?


EVİNİZDE BİLGİSAYARINIZ VARSA BÜTÜN SORULARIN ÇÖZÜMÜ MEVCUT

















HER ÜNİTENİN SONUNDA NOT KISMI VAR.

















ADI ÜSTÜNDE KOLAY MATEMATİK.KONUYA İLK GEÇTİĞİNİZDE YANDA PUSULA KISMI VAR SAĞDA DA O PUSULAYA UYGUN BİR SORU.PUSULAYA GÖRE SORUYU YAPIYORSUNUZ. :)

HER ÜNİTE SONUNDA DİNLENDİRMEK AMAÇLI =ZEKA SORULARI,FIKRA (EĞLENCE) KISMI, GÜZEL SÖZLER,İLGİNÇ BİLGİLER BULUNMAKTA







































































İşte normal bir test kitabından farkları bunlar.Her sene güncel müfredata göre yenileniyor.8. sınıfa geçecekseniz.Matematikte alacağınız kitaplardan biri bu olmalı :) 

HOŞÇAKALIN :)





Devamını Oku