28 Mayıs 2014 Çarşamba

Yazın Neler Yapmalıyız? -Bölüm 7

   Aslında bu yazımı boşuna yazıyormuşum gibi hissediyorum.Çoğu kişi dediklerimi dikkate almayacağını biliyorum.Fakat bir kişi bile yazdıklarımı uygulasa benim için kardır.

   Yazın aslında bizim tam aylak aylak dolaşacağımız zaman.Size dolaşmayın kesinlikle demiyorum.Sadece haftada bir gün bile olsa bu dediklerimi uygulamanız yeterli :)

Bunları Neden uygulamamız gerekiyor?

-Cevabı aslında basit size bir örnekle anlatayım:Ben 1. sınıftayken ilk okuyan bendim.Sonra yaza girdik ben kitabın yüzüne bile bakmamıştım.Yaz sonunda çoğu harfi yazmayı unutmuştum.2. sınıfta bu beni çok zorlamıştı.

   NOT:Özellikle bu yazımı lise bire yada lise dörde geçecekler için yazıyorum.Tabi diğerleri içinde geçerli canım. :)


LİSE BİRE GEÇENLER İÇİN:
8. sınıfın son anlarına geldiniz.Sizleri tebrik ediyorum.Umarım başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirmişsinizdir.Çoğu orta düzeyde alanlar hırslanmıştır.İşte özellikle onlar için bu yazım.Lisede daha her şey bitmiş değil.!

    Lise biri 8. sınıfın tekrarı gibi düşünebilirsiniz o yüzden yaz boyunca matematiği baştan sona tekrar edin ki unutmayasınız.Haa şunu düşünmeyin sakın ben günlük tekrar edin demiyorum.Haftada bir konuya bakmanız yeterli olacaktır.Yani lise 1 de o konuyu gördüğünüz zaman ''aa evet bu böyleydi'' kesinlikle demeniz lazım.
    
Ekstra olarak kitap okumayı alışkanlık haline getirin.
Bizim resim hocamız bir hikayesini anlatmıştı.Onun yurttan bir arkadaşı sürekli olarak kitap okurmuş.Hiç kitabın yüzüne bakmazmış.Fakat o avukat olmuş.Yani en basitinden size kitap okumanın yararı budur. ''İyi o zaman ders çalışmayalım sadece kitap okuyalım'' diyen okur. İkisini de yapmaya ne dersin. :) Avukat olabilir.Ama artı dersine çalışan daha ünlü bir avukat olur ve işinde zirveye yükselir.


LİSE DÖRDE GEÇENLER İÇİN:
    Sizleri seneye ygs ve lys bekliyor. :) onları nakavt etmek için yazınızı çok iyi değerlendirmeniz lazım.Sizin biraz daha ağır çalışmanız gerekir.

     Lise 3 de öğrendiğiniz konularla ilgili yaza doğru 2-3 matematik test kitabı alın ve yaz boyunca bu test kitaplarını bitirmelisiniz.Mesela bir kitap 2500 soru diyelim siz 2 kitap aldınız 5000 soru 90 gün tatil 5000/90=55,5 yani günde 50 soru çözmeniz yeterli olacaktır her şey kendiniz için.Emin olun lise 3 ün konularını tam olarak bilirseniz.Ygs de lys de hiç zorlanmayacaksınız.

Birde ygs de bildiğiniz üzere Matematikte 6-7-8. sınıf konuları çıkıyor.Kardeşinizin,komşunuzun,yeğeninizin defterlerini alıp bir kontrol etmeniz gerekebilir.Tabi bunun yerine lise 1 konularını da tekrar edebilirsiniz.

   Sizde ekstra olarak kitap okumalısınız.''e günde 50 soru çözeceğiz bir de kitap mı okuyalım? be adam'' Tabi ki zorunlu değil.Haftada 20 sayfa okusanız bile yeterli olabilir. :)



Yeni yazılarım için takipte kalınn :))

2 yorum:

  1. Hepsini okudum çok çok iyi bilgiler emeğinize sağlık Allah razı olsun emeklerinizden dolayı :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.Sizler için değer.Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana

    YanıtlaSil