Bu başarı engelleyicisi,öğrencinin başarıyı hayalinde yaşamasından dolayı gerçek başarıya ihtiyaç duymamasıdır.Bu engelleyici kullanan öğrenci üniversiteye gözlerini kapadığında girmiştir.Yine gözlerini kapadığında sınavlarda en yüksek puanı almaktadır.Arkadaşları ve ailesi ona hayrandır.
Bu engelleyici öğrenciye hayali doyum sağladığı için gerçek dünya ile ilişki kurmalarını engeller.Bir türlü yapmaları gerekeni yapamazlar.
2-) Özdeşim Kurma
Bu başarı engelleyicisinde öğrenci hedefine ulaşmış kişiler gibi davranarak kendini avutmaya çalışır.
Mesela;Sınıftaki matematiği en iyi olan öğrenci gibi giyinerek,konuşarak,davranarak onun gibi olmaya,onunla özdeşleşmeye çalışır.ASIL BAŞARI KAYNAKLARININ ONUN BEYNİNDE OLDUĞUNU FARK EDEMEZ.
3-)Gerileme
Bu başarı engelleyicisinde öğrenci daha önceki yaşlarda davrandığı gibi davranır.Bebek gibi ağlamak sözü aslında bu engelleyiciyi kullanan öğrenciler için kullanılmaktadır.Sınavda zayıf not aldığında ağlayan,saldırgan davranan,öfke saçan öğrenci bu engelleyiciyi kullanmaktadır.