6 Haziran 2014 Cuma

Meslek Seçimi Nasıl Olmalı

   Merhaba arkadaşlar.

   Çoğu insan acaba ben hangi mesleği seçmeliyim diye kendine sorar.Hiçbiri kararını veremez.Çünkü o kadar çok meslek var ki hayatımızda hangisini seçelim karar veremiyoruz.
   Aslında bugün meslek tanıtımından ziyade kendinizi tanımanız amaçlı yazıyorum bu yazıyı.Kendinize şu soruları sormalısınız.

  • Ben gelecekte ne istiyorum?
  • Benim ilgi alanlarım neler?
  • Kendimi nelerde geliştirebilirim?
   Bir meslekte çalışmak istiyorsanız o işi sevmelisiniz.Bir işi severek yapmazsanız o iş sizin için hayırlı olmaz.Mesela doktorun maaşı iyi diye doktorluğu seçtiniz.Fakat aslında artist olmak istiyorsunuz.O meslek sizin için hiçbir zaman hayırlısı olmaz.O mesleğin güzelliğini sadece her ay sonu maaş zamanınızda alırsınız.Bir insan işini sevmeden yapabilir mi?

   Benim size tavsiyem ne istediğinizi bilmeniz.Ne olursam mutlu olurum? sorusuna cevap bulmanız.

Eğer bir işi severek yaparsanız o işte yükselirsiniz.


  Birde şu notumu ekliyeyim:Eğer tanınmış kariyer yapmış biri olmak istiyorsanız işinizde en iyisi olmaya çalışın.Ne olursa olsun en iyisi olmaya çalışın.Bu bana yeter bunu yapamayan da var diye düşünürseniz ayvayı yersiniz.Onun yerine ya benden daha yüksekleri de var onlar da benim gibi insan onlar yükselmişse bende yükselebilirim diye düşünün.

   Konu biraz saptı sanırım aslında sizin buraya hangi mesleği seçmeniz konusunda birebir yardımcı olmamı bekliyordunuz değil mi? şimdilik bu yazdıklarımla yetinin en yakın zamanda meslek tanıtımları ile ilgili blogumu yazarım :)
 

0 yorum to “Meslek Seçimi Nasıl Olmalı ”

Yorum Gönder