6 Haziran 2014 Cuma

Lise Tercihi Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar

   Merhabalar,
Lise tercihi yapmaya az bir süre kaldı.Çoğu kişi nereyi tercih edeceğini,puanı yetecek mi? Konusunda hiçbir fikri yok aslında bu yazımı teog sonucu açıklandıktan sonra yazacaktım fakat teogdan sonra bir başka yazı daha yazmaya karar verdim.

   Şimdi kafanızda oluşan bir kaç soruyu ve kaygıyı gidermeye çalışacağım. :)





   Öncelikle puanınız az gelecek herkes çok yüksek aldı.Ben kesin bir yere yerleşemeyeceğim,özel okulların puanı çok yüksek onlar yerleşecek diye kesinlikle düşünmeyin.

Teogu ne kadar eleştirsek de aslında akıllı bir sistem.Bunun için ayrı bir yazı yazmayı düşünüyorum yazdığımda buraya link veririm.Şimdi gelelim asıl konumuza

   Herkesin şuan istediği liseye girmeye bir şansı var.Tabii aralarında az fark olanların.Çünkü artık yüzdelik dilim çok önemli bir rol oynayacak.Yani o şehirdeki başarı oranlarınız falan bunlar çok fark edecek unsurlar.O yüzden bu konuda hala bir şansınızın olduğunu söyleyeyim. :)

    Tercih yaparken akıllı bir tercih yapmanızı öneriyorum.Daha yeni az bir fark olursa tercihlerinize yazın demiştim fakat arada 30 puan falan varken yazmanızı özellikle ilk sıralara yazmanızı önermiyorum.


   Tutabilecek ve istediğiniz liseyi lütfen ilk sıraya yazın.Çünkü sizle aynı puan olan biri ikinizde aynı liseyi istiyor o 1. tercihe sen 2. tercihe yazmış isen öncelik onundur.Bunu bilmeyen sayısı çok az sanırım yine de öğrenmiş oldunuz :)

1 yorum:

  1. Ben tam olarak anlayamadim... Yuzdelik dilim nedir

    YanıtlaSil